28 жовтня 2024 року в Дунаєвецькій міській територіальній громаді відбувся обласний семінар-практикум, присвячений розвитку інклюзивної освіти. Захід зібрав освітян, методистів, представників місцевої влади та фахівців інклюзивної сфери з призначення розробки ефективних стратегій підтримки дітей з особливими освітніми потребами, створення індивідуальних навчальних маршрутів та розвитку інклюзивних практик, що враховують потреби кожної дитини. Учасниками семінару стали також директори інклюзивно-ресурсних центрів та фахівці Кам’янець-Подільської міської ради, Новоушицької селищної ради, Китайгородської сільської ради та Чемеровецької селищної ради, що сприяло обміну досвідом та розширенню перспектив розвитку інклюзивної освіти в регіоні.
У семінарі взяли участь заступник голови Дунаєвецької міської територіальної громади Валентина Чекман та начальник управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради Інна Ісакова, яка звернула увагу на важливість державної підтримки у розвитку інклюзивного освітнього середовища та наголосила на актуальності доступної освіти для усіх дітей громади.
Алла Марисюк, завідувач сектору спеціальної освіти та інклюзивного навчання управління Департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА, поділилася досвідом реалізації державної політики щодо забезпечення доступу дітей до освіти з особливими потребами до освіти та успіхами у запровадженні інклюзивних підходів у навчальних закладах області.
Директор Комунальної установи Дунаєвецької міської ради Ігор Пихальський презентував результати роботи інклюзивно-ресурсного центру громади. Його виступ став платформою для обговорення практичних ключів та можливостей подальшого впровадження ефективних рішень в освітні маршрути дітей.
Ганна Синявська, завідувач обласного ресурсного центру інклюзивної освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка, зосередила увагу на ролі інклюзивно-ресурсного центру у створенні та реалізації індивідуальних програм розвитку, наголошуючи на важливості персоналізованого підходу до потреб кожного дня.
У рамках практичної частини семінару учасники відвідали приміщення інклюзивно-ресурсного центру та ресурсну кімнату в ліцеї №3 Дунаєвецької міської ради. Екскурсія надала можливість ознайомитися з умовами, в яких здійснюється навчання та підтримка учнів з особливими освітніми потребами.
Методисти обласного ресурсного центру інклюзивної освіти – Ольга Білецька та Інна Дьяков – розповіли про важливість індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з особливими освітніми потребами та методи оцінювання її навчальних досягнень. Їхні доповіді підкреслили необхідність системного підходу до оцінювання успішності кожної дитини.
Завершальна частина семінару відбулася в локаціях, де учасники працювали з індивідуальними програмами розвитку дітей різних рівнів підтримки. Це дало можливість глибше зрозуміти процес розробки та адаптації навчальних програм відповідно до особливостей розвитку учнів
Обласний семінар-практикум у Дунаєвецькій громаді став ефективною платформою для обміну досвідом і визначення подальших стратегічних кроків у сфері інклюзивної освіти. Він надає освітянам інструменти та знання для гнучкого та індивідуального підходу до кожного учня, сприяючи успішному розвитку та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами у навчальний процес.
Обласний семінар-практикум з питань інклюзивної освіти у Дунаєвецькій громаді: нові стратегії ефективної підтримки дітей з особливими освітніми потребами
- НАРАДА ДИРЕКТОРІВ ЗЗСО ДУНАЄВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
- Управлінська команда Нової української школи: зростаємо професійно