За ініціативи голови секторальної Платформи «Якісна освіта» Асоціації об’єднаних територіальних громад Веліни Заяць сьогодні відбулось онлайн-засідання у форматі програми Zoom «Готовність та мотивація учасників навчального процесу до проведення навчання в дистанційній формі: виклики та шляхи їх вирішення». У засіданні прийняли участь: голови об’єднаних громад, експерти-практики з числа керівників органів управління освітою громад з усіх регіонів України, представники МОН України і регіональної влади, експерти шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні».
Начальник управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради Інна Ісакова представила учасникам конференції результати дослідження потреб учасників освітнього процесу та виклики впровадження дистанційного навчання у Дунаєвецькій міській ОТГ.
Ми отримали 1901 відповідь респондентів. Найбільшу активність в опитуванні проявили батьки учнів 5-9 класів (майже 53% опитаних), 1-4 класів 40%, та 10-11 класів (7% опитаних).
Майже 57% респондентів із сільської місцевості та 43% – місто.
91,7% дітей зазначили що дистанційне навчання відбувається, тільки з деяких предметів 7,3%, не відбувається лише 1%.
У запитанні про те, яким чином заклад освіти та педагоги організовують навчання дітей під час карантину (можна було обрати декілька варіантів відповідей), отримали таке процентне співвідношення:
– уроки та завдання з використанням платформи Google Classroom – 88.4%.
– Viber – 59.5%.
– Всеукраїнська школа онлайн – 31%.
– ZOOM – 26%.
– Skype – 6.2%.
На запитання щодо контролю рівня засвоєння знань – 68% учнів дали ствердну відповідь, частково їх оцінюють – 30%, не здійснюють контроль засвоєння знань – 2%.
Технічне забезпечення учнів.
84% дітей забезпечені (персональний компютер, планшет, смартфон), 16% не мають можливості через об’єктивні причини працювати онлайн.
Труднощі та пропозиції щодо покращення дистанційного навчання (обирали кілька відповідей).
Зі слів батьків:
Відсутня мотивація – 35%.
Поганий інтернет – 22%.
Перевантаження учнів – 25%.
Відсутність пояснення нового матеріалу вчителем – 14%.
Відсутність технічних засобів – 6%.
Дотримання розкладу – 8%.
Проте 39% батьків саме такий варіант організації освітнього процесу задовільняє.
Цитата «Система не ідеальна. Діти багато часу проводять за гаджетами. Живе спілкування ніщо не замінить».
Педагоги:
68% педагогів зазначили що раніше використовували технології дистанційного навчання, 32 % вперше з цим зіткнулися.
Проблеми:
Брак досвіду – 32%.
Проблеми зв’язку – 58 %.
Неможливість якісно пояснити навчальний матеріал – 40%.
Забезпечити контроль рівня знань – 65%.
Як зазначають керівники в організації дистанційного навчання проблематичними є:
– відсутність досвіду учасників освітнього процесу;
– технічне забезпечення педагогів;
– відсутність підтримки та розуміння ситуації від батьків.
Частина вчителів неготові працювати дистанційно (психологічно, технічно і практично).
Опитування не в повній мірі відображає реальну ситуацію, оскільки проводилося через інтернет. Це орієнтовна модель проблем, з якими зіткнулися усі учасники освітнього процесу під час карантину в закладах освіти нашої громади.
Отже, як бачимо проблем багато, нам вдасться забезпечити організацію освітнього процесу дистанційно лише об’єднавши зусилля. У тісній співпраці на засадах партнерства набуваємо нового досвіду, долаємо виклики та досягаємо спільного результату- забезпечення освітнього процесу в умовах, що склалися.